onsdag 4 december 2013

I väntan på tomten...


Nu är det advent och inte långt kvar till jul...
Min läslust börjar vakna igen efter en tuff höst på jobbet, då jag inte alls hunnit ägna mig åt bloggen.
Jag lovar att komma igen efter nyår med nya fräscha boktips.
Tills dess tycker jag att ni ska kolla in mina duktiga kollegors häftiga bokkalender. 
De jobbar på gymnasiebibliotek runt om i Västmanland. Varje dag fram till och med julafton ger de oss  ett nytt boktips i sin gemensamma bokblogg. Klicka på länken så kommer du direkt dit.

____________________________________________________________________________

Välkommen till årets julkalender Bokkalendern

Varje dag till och med julafton 24 december kommer ett lästips att publiceras i den här bloggen. Här kommer att finnas lästips på ungdomsböcker, vuxenböcker, lättläst, skönlitteratur och facklitteratur. Något tips kommer också att vara på engelska. Vi är några gymnasiebibliotekarier i Västmanlands län som har samlat ihop våra bästa boktips och presenterar de här i Bokkalendern. Vi har också bett några elever att medverka med lästips. Det blir också en hel del nostalgiska foton från den ljusa vintermånaden december. Alla bilder har vi tagit själva eller fått låna av vänner och kamrater. Alla böcker finns inte på alla gymnasiebibliotek, men prata med just din bibliotekarie och berätta vad du vill läsa. Adressen till Bokkalendern är http://bokkalendern.blogspot.se/

Välkommen att följa oss december 2013 hälsar
Rebecka, Vasagymnasiet, Arboga
Kerstin, Brinellskolan, Fagersta
Katarina, Ullvigymnasiet, Köping
Karin, Kungsängsgymnasiet, Sala





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar