tisdag 22 juni 2010

"Sommaren jag blev vacker" av Jenny Han


"Jag säger: Händer det här verkligen på riktigt? Och så som han ser på mig förstår jag att svaret är ja. Att det alltid har varit ja. I det ögonblicket känns det som om det inte finns något annat än det ordet. Allt som hände i somras, och alla andra somrar innan dess, har lett fram till det här."

Det här är en alldeles ny ungdomsbok som jag nyligen läst. Det är en underbar bok om kärlek, glädje och sorg. Den handlar om den första stora kärleken, och passar ypperligt att sträckläsa en ledig sommardag!

Isabel, även kallad Belly, är 16 år och tycker det är sommarloven som gör livet värt att leva. Det är då allt händer! Allt som är spännande, allt som är förtrollande och allt som betyder något. Då åker hon till sommarhuset vid havet med sin familj. Där bor de tillsammans med bröderna Jeremiah och Conrad och deras mamma Susannah, som äger huset. Hela långa sommarlovet är alla tillsammans, och allt är som det alltid har varit...
Fram tills nu. För den här skimrande sommaren kommer saker att förändras. Nya känslor växer fram...
Det är tänkt att det skall komma en fortsättning på den här boken, och jag hoppas att det inte dröjer för länge! Jag var sugen på att fortsätta läsa direkt, och det är inte alltid som jag blir så fängslad av en bok. Ni som inte har läst den har en skön stund framför er...
Kolla här om boken finns inne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar