torsdag 12 april 2012

Spännande lästips!

De senaste veckorna har det inte hänt så mycket här på bloggen.
Jag har haft semester två veckor, och hade då inte möjlighet att skriva något.
Tur var det att jag fick hjälp av Helen, som jobbar extra hos oss här på biblioteket.
Boken hon skrev om, "Erebos" har jag inte hunnit läsa ännu, men jag är väldigt sugen! Andra som läst den säger också att den är fantastiskt bra och spännande.
En bok man inte kan släppa förrän den är färdigläst...
Jag har läst lite annat under min påsksemester, bland annat den här nya spännande boken av Elsie Petrén, som heter "Gåtan Felicia Hill". Elsie har tidigare skrivit ett par deckarböcker om tonåriga tjejen Zäta som jag tyckte mycket om.
Zäta överlevde en svår trafikolycka, och märkte efteråt att hon fått en magisk förmåga.
Hon kan höra vad människor runt omkring henne tänker! En förmåga hon får användning för när hon ska lösa olika brott som kommer i hennes väg.
Böckerna om Zäta finns att låna på biblioteket. Titta i katalogen om de går att låna just nu.

I "Gåtan Felicia Hill" är Adrian huvudpersonen. Han går i åttan och är klassens pajas.
Alltid gör han något extra för att få uppmärksamhet på lektionerna. Han är beroende av att få höra kompisarnas skratt. Då känner han att de gillar honom och tycker att han är cool.
Men ibland blir han trött på sig själv. Kanske börjar det bli dags att uppföra sig lite vuxnare?
När den nya tjejen Felicia börjar i klassen förstår han att det definitivt är dags! Henne vill han imponera på, men inte genom att larva sig mot lärarna hela tiden.
Adrian gillar Felicia skarpt. Det röda håret och de vackra gröna ögonen fångar honom totalt!
Efter några dagar i klassen försvinner Felicia spårlöst, och Adrian bestämmer sig för att ta reda på vad som hänt. Han hamnar rakt i en läskig och ryslig historia, då han förstår att Felicia har en otäck hemlighet...
Denna bok är något för er som gillar spännande deckarhistorier. Den passar alla killar och tjejer från 11 år och uppåt.
Vill du läsa "Gåtan Felicia Hill"? Titta här om den finns att låna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar