lördag 13 april 2013

Bookfinger - en bra bokblogg!

På senaste tiden har det pratats mycket i media, (tidningar och tv), om att svenska barn och ungdomar läser mycket sämre än tidigare. Det vill säga, de kan läsa men förstår inte innehållet i texterna.
Olika undersökningar pekar just på detta problem. Vad beror det på?
Många olika svar och förklaringar finns på den frågan. En sak kan vara att tiden numera inte räcker till för att träna läsning på samma sätt som tidigare. Vi ägnar ju alla mycket tid åt datorer, spel, tv, tidningar, filmer mm. Det blir inte mycket tid över för att läsa böcker...
Om man aldrig hinner träna på läsning, blir man heller aldrig särskilt bra på det.
Ganska självklart eller hur?
Det är killarna det går sämst för i de här undersökningarna. Därför är det extra kul att kunna puffa för en bra bokblogg skriven av en 12-årig kille i Norrland. Han läser MYCKET, framför allt fantasy, och gillar också att skriva egna noveller.
Så här presenterar han sig själv i sin blogg, Bookfinger.
Kolla in den!

Jag är..

...en kille på 12-år som heter Viggo. Jag bor i ett hus på landet i Norrland med min mamma, pappa och mina två småbröder. Jag älskar böcker och läser typ all min vakna tid (liten överdrift). Jag läser mest fantasy-böcker, men gillar ändå de flesta andra sorters böcker. Jag brukar också skriva ganska mycket noveller.  Några av mina noveller kan ni ju läsa här på bloggen. Hoppas att ni gillar dem!!!

.
När jag inte läser, skriver eller bloggar så dansar jag streetdance, sitter vid datorn och ibland åker jag lite skateboard.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar