måndag 5 december 2011

Kan man minnas framtiden?

Det har gått lite trögt med bloggskrivandet en tid.
Så här års är det så mycket som ska hinnas med, både på jobbet och hemma. Ni känner säkert igen er, och vet precis vad jag menar...
Jag har i alla fall hunnit läsa några nya bra böcker, som jag ska berätta mer om här framöver.
En av dem är "När jag vaknar finns du inte" av Cat Patrick. Det är en romantisk thriller som jag tror kan bli väldigt populär, framför allt bland de lite äldre tonårstjejerna.
Boken är väldigt annorlunda och helt oförutsägbar. Ibland känns den något invecklade handlingen nästan obegriplig, men samtidigt är det så SPÄNNANDE! Man kan inte sluta läsa förrän allt blivit uppklarat...
Sextonåriga tjejen London har ett stort problem! Hon kan inte minnas något som hänt henne i det förflutna. Däremot minns hon, eller kanske snarare ser, vad som kommer att hända i framtiden.
Varje natt kl 4.33 raderas Londons minne. Allt som hänt under dagen försvinner totalt!
Hon kommer inte ihåg något. Därför skriver hon varje kväll ner vad hon måste komma ihåg. Annars skulle ingenting fungera i hennes liv.
Så här har Londons liv varit sen hon var 5 år. Men vad var det egentligen som hände då?
Varför förändrades Londons minne på detta viset? Och varför minns hon inte Luke, pojkvännen, från framtiden på samma sätt som hon kommer ihåg sin mamma och sin bästis som hon träffar varje dag?
Frågorna är många, och svaren finns i familjens mörka hemlighet. Den kommer jag dock inte avslöja här. I stället får ni läsa boken!
Kolla här om boken finns att låna på biblioteket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar