torsdag 30 september 2010

Skräckens cirkus av Darren Shan


Är det någon därute som är sugen på att läsa en läskig bok? En riktigt ruggig skräckbok. DÅ kan jag rekommendera första delen av
"Legenden om Darren Shan - Skräckens cirkus". Hittills har det kommit
ut nio böcker i serien.
Jag brukar inte tycka om att läsa för läskiga böcker, men den här var sannerligen ett undantag! Den är välskriven, oförutsägbar och fruktansvärt spännande!
Boken handlar om 13-årige Darren Shan, som alltså även är författaren till denna. Han påstår sig berätta en sann historia, men det hoppas jag är en lögn. Varför jag hoppas det förstår ni under läsningens gång...

Darren och hans kompisar hör talas om att det skall komma en cirkus till staden där de bor. En annorlunda cirkus - Cirque du Freak. Skräckens cirkus betyder det, och på en sådan visar man upp missfoster och monster av olika slag. Cirkusen är förbjuden av myndigheterna, men Darren och hans kompis Steve lyckas få biljetter till en föreställning. Den hålls mitt i natten i en gammal nedlagd biograf, och föreställningen blir något de sent skall glömma... De får bland annat möta en vargman som biter av handen på en dam i publiken!
Men det mest avgörande mötet blir med mr Crepsley och hans dödligt farliga spindel Madame Octa. Efter det förändras Darrens liv för evigt... Jag tänker inte avslöja hur, utan det får ni helt enkelt läsa er till!
Jag tror att ni bör vara 12 år och uppåt för att gilla böckerna om Darren Shan. Är man yngre blir det FÖR spännande och läskigt.
Kolla här om "Skräckens cirkus" finns att låna"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar