lördag 8 oktober 2011

Att pyssla med händerna!

Jag vet att ni är många därute som, förutom att läsa, gillar att pyssla och handarbeta i olika former och material.
Jag är lite fumlig och otålig av mig, och därför inte någon särskilt duktig pysselmänniska. Nu när jag sitter och bläddrar i bibliotekets nya bok, "Småslöjd : barn slöjdar med vuxna", blir jag ändå väldigt inspirerad och sugen på att sätta igång! Här får man massor av roliga tips. Allt från att göra vindflöjlar till egna korgar. Om man inte tycker om att jobba i trä, så finns andra idéer om saker man kan göra i mjukare material. Till ex broderade kuddfodral, små fantastiska ylledjur, eller varför inte sy ditt eget spel?
Den här boken tror jag kan bli en guldgruva för er som tycker om att göra egna julklappar till familjen. Om ni börjar pyssla nu, så hinner det bli färdigt till jul!
Beskrivningarna för hur man ska göra alla sakerna är tydliga och lätta att följa.
Man bör nog ändå ha en vuxen i närheten, om något krånglar.

Vill du låna "Småslöjd"? Titta här om boken finns att låna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar