fredag 25 november 2011

Fortsättning på Darren Shan serien!


Nu är det högtidsstund för alla er som njutningsfullt ryst er igenom bokserien om Darren Shan! Riktigt läskiga skräckböcker som berättar om vampyrer och andra otäcka varelser. Jag skrev om den första boken, "Skräckens cirkus", förra året.
Ni kan hitta inlägget under ämnesordet vampyrer.
I den nya boken "En vampyr föds" får vi veta vad som hände innan legenden om Darren Shan uppstod.
Den här serien heter "Legenden om Larten Crepsley". Här får vi veta varför Mr Crepsley blev en otäck vampyr. Han är ju den som också "smittar" Darren Shan med vampyrblod.
Jag har precis börjat läsa boken, så än kan jag inte berätta så mycket om handlingen. Den verkar lovande i alla fall...
Berättelsen börjar när Larten är barn någon gång under 1800-talet. Han växer upp i en fattig familj, där det finns många barn. Larten och hans syskon måste arbeta på fabriker i stället för att gå i skolan. Tydligen kommer något hemskt att hända på arbetet i fabriken, som gör att han måste rymma hemifrån.
Ni förstår kanske att jag längtar efter tågresan hem ikväll så att jag får fortsätta läsa boken, och se vad som händer...
"En vampyr föds" passar alla barn från 11 år och uppåt, som inte är rädda av sig och gillar lite läskiga böcker.
Vill ni också läsa boken? Titta här om den finns finns att låna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar